SOSYAL MEDYA ROI

SOSYAL MEDYA ROI

SOSYAL MEDYA ROI

 

Sosyal Medya Pazarlamasındaki 4 Adım

Sosyal medya pazarlamasında farklı adımlar ve seviyeler olduğunu fark etmek bu alanda atılan ilk adımdır ve pozitif yönde ROI değerinizde bulunduğunuz aşamaya bağlıdır.

 

Bu mantık ile sosyal medya pazarlamasındaki 4 aşamayı daha iyi anlayabilmeniz için yukarıdaki şemayı oluşturduk. Özetle, her aşamada neye odaklanmanız gerektiğini ve neyi ölçmeniz gerektiğini göstermek istedik. Her aşamada farklı değerlerin maksimuma ulaştığını görebilirsiniz. Karşılaştığımız çoğu B2B firmalar aktivite ve kitle aşamasındalar.

 

  1. Aşama: Aktivite

Bir spor salonuna ilk yazıldığınız dönemi düşünün. İlk hedefiniz, her hafta düzenli olarak salona gidebilmekti değil mi? Bundan sonraki aşamada kilo vermek, daha kaslı olmak vb. konulara odaklandınız. İşte sosyal medya pazarlamasının ilk aşaması da aynen böyle. Bu aşamada önemli olan sizin aktivitenizdir: aylık blog yazılarınızın sayısı, günlük tweet sayınız ve haftalık durum güncellemeleriniz. Bu süreçte hedeflediğiniz aktivite sayısını ne denli koruduğunuz ya da arttırdığınız asıl ölçümlemeniz ve gözlemlemeniz gereken noktadır.

 

  1. Aşama: Kitle Oluşturmak

Bu aşamada, blog ve sosyal medya paylaşımlarında oldukça istikrarlı devam ediyorsunuz ancak henüz anlamlandırabileceğiniz bir kitleniz yok. Şimdi potansiyel müşteriler, müşteriler, fenomenler ve – evet – çalışanlarla dolu en üst düzeyde kaliteli sosyal kanallar oluşturma konusuna odaklanmanın tam zamanı. Ölçümleme yaparken takip etmeniz gerekenler; yeni blog üyeleriniz, takipçileriniz ve fanlarınız, aynı zamanda da dikkat etmeniz gereken önemli husus edindiğiniz bu yeni kitlenin kalitesi. Edindiğiniz bu yeni kitlenin işletmeniz ve paylaştığınız içerikler ile alakalı olduğunu gözlemleyebilmelisiniz. Bu aşamada edindiğiniz kalite sosyal medya kitlesi, bir sonraki aşamada da daha fazla sonuca ulaşmanızı sağlayacaktır.

 

  1. Aşama: Etkileşim

Tutarlı içerik paylaşımı yaptınız ve kaliteli sosyal medya kitlesi oluşturarak geliştirdiniz. İşte şimdi bunun getirilerini görmeye başlayacaksınız! İnsanlar blog yazılarınızı paylaşıyor, retweet alıyorsunuz ve firmanız kullanıcılar tarafından mention ile iletişime dahil dahil oluyor, Linkedin paylaşımlarınız beğeniliyor. İşte bu aşamada ölçmeniz gereken; kitlenizi harekete geçirmek için ne tür içerikler ve etkileşimleri tercih etmeniz gerektiği. Anahtar nokta; ilgi çekici ve alakalı içerikler paylaşarak, potansiyel müşteri, müşteri ve sektörünüzün fenomenleri ile sosyal diyaloglar kurarak etkileşime girmenizdir.

 

  1. Aşama: ROI

Bu aşamada sosyal medyada harcadığınız efor karşılığında ROI elde etmeye başlarsanız. Peki neden? Çünkü yürüttüğünüz devam eden sosyal medya aktiviteleriniz ve etkileşimde olduğunuz kitleniz anlamlı aksiyonlar almaya başlar, buna dönüşümleriniz dahildir; web ste trafiği, landing page tıklamaları ve potansiyel müşteri bilgileri (lead). Bu aşamada takip edeceğiniz metrikler de bunlardır. Ekibiniz ve sizin için sosyal medya çarkını daha hızlı çevirmeye yardımcı olacak daha fazla kaynak elde etmek artık çok daha kolay olacaktır.

No Comments

Post A Comment