#Hashtag’in Dünyası

#Hashtag’in Dünyası

Hashtag Nedir?
Sosyal medya platformlarında hızlıca yayılmaya başlayan hashtag, içerik paylaşım metinlerinde kullanılan söz veya söz öbeği olarak tanımlanıyor. Hashtag işareti (#) belirlenen kelimelerin başında, herhangi bir boşluk olmadan kullanılıyor. Instagram başta olmak üzere Twitter, Facebook, Pinterest, Tumblr, Google+ gibi sosyal medya kanallarında çok sık karşımıza çıkmaya devam ediyor.

Hashtag Neden Kullanılır?
Hashtag’ler bugün sosyal medyada etkileşim elde etmek, takipçi kazanmak veya gönderiyi ön plana çıkarmak adına olmazsa olmaz bir konumda yer alıyor. Bunun dışında dijital pazarlama ve kitle iletişimi için de önemli bir parça olmuş durumda.

Araştırmalara göre, sosyal medya kullanıcılarının %71’i hashtag kullanırken, %43’ü faydalı olduğunu, %34’ü de ilgilendikleri konu ya da markaları takip etmek için kullandığını belirtiyor.

Hashtag Nasıl Kullanılır?
Hashtag’ler içerikleri paylaşırken özel kelimeler eklemenizi sağlar. Peki nasıl doğru hashtag seçilir? İçeriğe uygun olacak hashtag’leri, hashtag analiz araçları ile belirledikten sonra kullanmak, stratejik açıdan çok önemli. Paylaşımını yaptığınız içerikle ilgili belirlediğin sözcükleri, başına # işaretini getirerek herhangi bir boşluk bırakmadan yazarak kullanıyorsunuz. Örn; #impossibleisnothing

Hashtag analizi yapabilmek adına bir tool arıyorsanız; Keyhole ve Hashtracking siteleri size tavsiyemiz.

Hashtag’in doğru olarak nasıl kullanıldığının bilinmemesi, sosyal medyada bir marka ya da kurum yönetimi yapılıyor ise ciddi zararlara sebep olabilir. Markanızı riske atmamak adına çekinmeden bizimle iletişime geçebilirsiniz. Tek yapmanız gereken buraya tıklamak.

Ayrıca bu konuyu çeşitli başlıklar altında hashtag örnekleri ile biraz daha açabiliriz:

Sektörel Bazda Hashtag

Her sektör için hashtag kullanımları farklıdır. Moda sektöründe hashtag analizi yaptığımızda outfitoftheday anlamında kullanılan #ootd hashtag, sağlık sektöründe hashtag analizi yaptığımızda #healthinnovations, etkinlik sektöründe hashtag analizi yaptığımızda #eventplanning ya da #wedding, sosyal medya sektöründe hashtag analizi yaptığımızda ise #socialmedia #socialmediatips gibi hashtagler karşımıza çıkıyor.

Genel sektörel bazlı hashtaglerden bağımsız olarak marka ya da kurumla ilgili yapılan etkinlik vb. organizasyonlar olduğunda #etkinlik #organizasyon #konferans #eğitim hashtag’lerinden organizasyona uygun olanları kullanarak mutlaka eklemelisiniz.

Bunlar dışında markanız ya da kurumunuzla anılmasını istediğiniz bir sözcük öbeğini de hashtag olarak kullanabilirsiniz.

Konumsal Bazda Hashtag

Bir otel, restoran ya da butik bir mağaza işletiyorsanız konum hashtag’leri sizin için ideal bir strateji. Özellikle vurgulamak istediğiniz bir etkinlik, organizasyon çalışmanız var ve kurumunuzda yapılıyor ise paylaşım yapacağınız etkinlik videolarına ya da fotoğraflarına konum hashtag’i eklemeniz iyi olacaktır.

Böylece konumuzda yapılan paylaşımlarla beraber etkileşim almanız, yine aynı konum hashtag’ini kullanan kişilerin arkadaşlarının da görüntülediğini düşünürsek ulaşılabilirlik   adına da daha çok kişiye erişebilirsiniz. Hashtag analizi yapmanın gerekliliğini bu başlık altında da yinelemek gerekiyor.

Ürün Bazında Hashtag

İşletmeniz bir ürün satıyor ise, kullanıcıların sosyal medya üzerinden o ürüne ulaşmasını sağlayacak en etken arama biçimi hashtag’dir. Paylaşım yaptığınız içeriğinizde yer alan ürünü hashtag olarak girdiğinizde ulaşılabilir olmanız daha muhtemel hale geliyor. Fakat bilinmiş bir markanın ürününü orijinal olarak satmıyor iseniz böyle bir çalışma yapmak Instagram tarafından hesabınızın kapatabilmesine sebep verebilir. Bu konuya dikkat etmekte fayda var.

Satışını yaptığınız ürüne yönelik hashtag analizinin ardından, özelliklerini de ekleyerek (renk, dayanıklılık, türü vb.) max. 5-10 hashtag kullanabilirsiniz.

Çapraz Bağlantı ile Hashtag

Instagram günümüzde fotoğraf ve video paylaşımından daha çok ‘Story’ paylaşımları ile öne çıkıyor. Kullanıcıların bakmakta öncelik tanıdığı hikaye (story) üzerinde de hashtag kullanmak mümkün.

Etkili Hashtag Kullanımı Nasıl Yapılır?
Paylaşımını yaptığınız ürün veya hizmetin doğru kitleye ulaşması için, etkili ve az sayıda hashtag kullanımı yapmanız gerekiyor. İlgili ya da ilgisiz birçok kişiye ulaşmak için kullanılan gereksiz, içeriği temsil etmeyen hashtag’ler, marka kimliğinizi ve ürününüzü gölgede bırakarak, olumsuz bir izlenim bırakabilir.

Örneğin; yurtdışında hashtagler daha çok kurumsal bir imaj için veya satış amaçlı kullanılıyor. İkinci el ürünlerin satışını yapan bir butiğin hashtagleri; #sales #secondtimesale olarak göze çarpıyor. Burdan hashtag kullanımında içerik ile ilgi net kelimeleri seçtiklerini görebiliyoruz.

Paylaşımları bir ürün bazlı ise; ürünlerin tüm özelliklerini (ölçü, beden, numara vb.) belirtmeyi tercih ediyorlar. Büyük ölçekli firmalar ise sloganlarını kullanmayı, varsa etkinlik için oluşturdukları hashtagleri kullanmayı tercih ediyorlar.

No Comments

Post A Comment